Subscribe:

Monday, 23 July 2012

Majlis Perkahwinan Syafiq (16tahun) & Yana (14tahun)


~ ASSALAMUALAIKUM ~


gambar hiasan



Hai semua ! Ada berita hangat nak bagitau ni :D
Mungkin ada yang dah tahu , mungkin ada yang belum .

Baru-baru ini 8 July 2012 telah berlangsung nya ,
Majlis Perkahwinan Syafiq (16 Tahun) dan Yana (14 Tahun) .


Apa-apa pun tahniah buat kedua-dua pasangan ini :)
Mari kita tengok video perkahwinan mereka !




As seen on : Majlis Perkahwinan Syafiq (16tahun) & Yana (14tahun)

Yeah ! Camne ? Meriah tak ?
Err , terasa jeles lah jugak . Nak kahwin jugak ! Haha :P
Buy the way , tahniah sekali lagi kerana berjaya diijabkabulkan .


Tak salah kalau nak kahwin muda ,
kalau rasa-rasa diri tu dah mampu nak memikul tanggungjawab , apa salahnya .
Tapi harus diingat ! Lelaki yang bergelar suami ,
wajib mengajar isteri dan anaknya menutup aurat . :)


Baguslah mereka kahwin awal ,
terhindar daripada segala maksiat . Think positive la .
Segalanya telah ditetapkan oleh Allah ! :)
Kita hanya lakonannya sahaja .


" Barangsiapa di antara remaja berkahwin dalam usia muda ,
maka menangislah syaitan . Dan ia (syaitan) mengeluh , " Aduh celaka aku ,
agamanya telah dipelihara dari godaanku . " - HR. Ibnu 'Addi -

5 comments:

Amni D's said...

mak aih , setahun tua je daripada saya :o

The Crow said...

mudanya. :D

Alhamdulillah..

(^___^)

Aina Sofea said...

Awalnya kawen ! Form 2 da kawen ?

Masyie Rosli said...

Sunnah Nabi :)

Amiey said...

Yup ! Ramai tak percaya . Saya pon terkejut :)
Tapi percaya atau tidak , memang itu lah kenyataan nya :)

Post a Comment

^ Leave your comment here =) ^